Το Σάββατο, 19 Νοεμβρίου 2016,  ο Φυσιολάτρης με δυο πούλμαν πραγματοποίησε μια εκδρομή στον Πάρνωνα, σε ένα όμορφο παραδοσιακό χωριό κρυμμένο σε μια χαράδρα στον κατάφυτο Πάρνωνα,  στα όμορφα Τσίτζινα(Πολύδροσο). Μια υπέροχη εκδρομή, που αν και λίγο μακριά από την Αθήνα για μονοήμερη, αξίζει τον κόπο να την κάνει και να την ξανακάνει κανείς. Ξεκινήσαμε από τη Νίκαια και, αφού πήραμε και κάποιους φίλους μας από το μετρό Αιγάλεω, φύγαμε για Κόρινθο. Στη συνέχεια παίρνοντας τον δρόμο προς Τρίπολη , μετά από μια σύντομη στάση  για καφέ στο Αρτεμίσιο, κατευθυνθήκαμε προς τη Σπάρτη. Μετά από λίγο  στρίψαμε αριστερά προς τις Καρυές και το Πολύδροσο. Φτάσαμε στο  χωριό Καρυές Λακωνίας,  με σήμα κατατεθέν τα  ομοιώματα από τις όμορφες Καρυάτιδες ψηλά στην είσοδο του χωριού. Το χωριό είναι χτισμένο στις δυτικές πλαγιές του Πάρνωνα σε υψόμετρο 950 μέτρων, στη θέση της ομώνυμης αρχαίας πόλης, στην οποία οφείλουν το όνομά τους, κατά μία εκδοχή, οι Καρυάτιδες του Ερεχθείου της Ακρόπολης των Αθηνών. Στη συνέχεια, αφού περάσαμε τη Βαμβακού ,φτάσαμε στο Πολύδροσο (Τσίτζινα), ένα από τα ομορφότερα χωριά του Πάρνωνα, μέσα σε μια χαράδρα, με τα πέτρινα σπίτια του κτισμένα αμφιθεα­τρικά σε  τρεις πλαγιές. Είναι κρυμμένο μέσα στα έλατα με δύο μικρά ποτάμια να το διασχίζουν και τρία πέτρινα γεφύρια που το ενώνουν.

Από εδώ ξεκινούν αρκετά σηματοδοτημένα κυκλικά μονοπάτια που διασχίζουν το βουνό με τα έλατα, τη μαύρη Πεύκη και τις καστανιές και καταλήγουν στην πλατεία του χωριού, όπου δεσπόζει το παλαιό πετρόκτιστο κτίριο του Σχολαρχείου. Το πέτρινο σχολείο του χωριού, ένα κτίσμα του 1891 στο κέντρο της πλατείας, έγινε ξενώνας και οι παλιές αίθουσές του έγιναν δωμάτια. Οι 10 αίθουσές του έγιναν: 6 δίκλινα, 1 τρίκλινο, και 3 τετράκλινα δωμάτια, όλα με μπάνιο και αυτόνομη θέρμανση και μπορούν να φιλοξενήσουν όσους ενδιαφέρονται να δουν πώς είναι να ζεις σ' ένα απομονωμένο χωριό, όπως τα Τσίντζινα. Οι πεζοπόροι μας διάλεξαν να περπατήσουν σε δυο διαδρομές. Μία 5ωρη μέσα στα έλατα, που ξεκινούσε από το χωριό και ανέβαινε ψηλά στο βουνό προς το καταφύγιο του Πάρνωνα και έφτανε μέχρι τη βρύση Κονιακίτη , προχωρούσε προς την κορυφή Καψάλα και στη συνέχεια κατέβαινε ένα όμορφο μονοπάτι που πέρναγε από το εκκλησάκι της Αγια-Μαρίνας και κατέληγε στην πλατεία του χωριού. Μια δεύτερη μικρότερη διαδρομή  είχε διάρκεια 3 ωρών και στην αρχή ανηφόριζε προς το βουνό Τσουγκράνα μέχρι τη βρύση Ντουρή και μας έφερνε έπειτα πίσω στο χωριό, από ένα χωματόδρομο. Ο καιρός πολύ καλός για την εποχή του, με αρκετό ήλιο και χαμηλή θερμοκρασία, ήταν ό,τι έπρεπε, για να κάνουμε μια φανταστική πεζοπορία. Οι λιγοστοί τουρίστες μας είχαν τη δυνατότητα εκτός από το χωριό Τσίτζινα να επισκεφτούν την όχι και τόσο φιλόξενη  μονή των Αγίων Αναργύρων, που βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα έξω από το χωριό.Όλοι μαζί γευματίσαμε στις τοπικές ταβέρνες του χωριού και, αφού απολαύσαμε το καφεδάκι μας, ξεκινήσαμε για την επιστροφή μας στη Νίκαια σχεδόν όταν είχε πλέον αρχίσει να σκοτεινιάζει, ευχαριστημένοι που περάσαμε όμορφα σε ακόμα μια εκδρομή μακριά από το κλεινόν άστυ.