Την Κυριακή 26 Νοεμβρίου, σε συνεργασία με τον Πεζοπορικό Φυσιοδιφικό  σύλλογο Καρπενησίου, περπατήσαμε στο γνωστό μονοπάτι των Σιδηροδρομικών  στους πρόποδες της Οίτης πάνω από τον Ασωπό ποταμό  στη Φθιώτιδα. Συναντηθήκαμε με τους  φίλους μας του ΠΦΣ Καρπενησίου στον Γοργοπόταμο, όπου την ημέρα αυτή  εορτάζεται η ιστορική μάχη της ανατίναξης από τους συμμάχους της γέφυρας του Γοργοποτάμου που έγινε στις 25 Νοεμβρίου 1942 και κατέφερε ισχυρό πλήγμα στις δυνάμεις του Άξονα. Από τον χώρο του μνημείου θαυμάσαμε από ψηλά τη γέφυρα του Γοργοποτάμου, βγάλαμε φωτογραφίες  και στη συνέχεια όλοι μαζί κατευθυνθήκαμε προς το χωριό Δελφίνο της Οίτης.

Λίγο πριν φτάσουμε  στο χωριό, ξεκίνησε η πρώτη μεγάλη ομάδα,  πάνω από 40 άτομα, για την πεζοπορία των 5 ωρών. Πήραμε τον χωματόδρομο που κατηφορίζει προς τον Ασωπό ποταμό, προς τον εντυπωσιακό Κούβελο, όπου υπήρχε το κάστρο της Ωριάς.. Ο Ασωπός είναι ένα πανέμορφο ποτάμι  του νομού  Φθιώτιδας  και  έχει τις πηγές του στο βουνό της Οίτης, με τα καταπράσινα δάση και τα  απέραντα λιβάδια  με κάθε λογής άνθη. Κατεβαίνοντας προς τον Μαλιακό κόλπο σχηματίζει ένα υπέροχο φαράγγι με απότομα βράχια, καταρράκτες  και η διάσχισή του ενδείκνυται τους καλοκαιρινούς και φθινοπωρινούς μήνες.Η πρώτη στάση μας έγινε στο εκκλησάκι του Σωτήρος   και στη συνέχεια πήραμε το μονοπάτι που οδηγεί στη γέφυρα της σιδηροδρομικής γραμμής του Ασωπού. Φθάνοντας στη σιδηροδρομική γραμμή είδαμε το πρώτο τραίνο να τη διασχίζει με μεγάλη ταχύτητα. Περάσαμε τη γέφυρα της Μανδρίτσας  προσεκτικά  και, αφού κινηθήκαμε πάνω από ένα χιλιόμετρο  στις γραμμές, φτάσαμε στον παλαιό σταθμό του Ασωπού. Τα παλιά κτίρια του σταθμού κλειστά, μιας και ο σταθμός έπαψε να λειτουργεί εδώ και αρκετά χρόνια. Οι παλιές ταμπέλες με τα δρομολόγια των τραίνων  σε πάνε πολλά χρόνια πίσω... Αφού ξεκουραστήκαμε λίγο, ξεκινήσαμε για το μονοπάτι των σιδηροδρομικών, μιας και από εδώ ξεκινάει ουσιαστικά η διάσχιση του μονοπατιού. Το μονοπάτι αυτό φτιάχτηκε στις αρχές του περασμένου αιώνα, όταν κατασκευάστηκε η σιδηροδρομική γραμμή, για να μεταφέρονται τα υλικά με τα ζώα αλλά και οι ίδιοι οι εργάτες. Κινείται  σχεδόν στις πλαγιές του φαραγγιού του Ασωπού, πάντα ψηλότερα από  τη σιδηροδρομική γραμμή και  περνάει μέσα από σήραγγες και γκρεμούς. Η διαδρομή στο μονοπάτι είναι φανταστική και το τοπίο γύρω πολύ επιβλητικό. Κινούμαστε πάνω από την σιδηροδρομική γραμμή και από κάτω μας το φαράγγι, όπου κυλάει ο Ασωπός ποταμός. Τριγύρω μας τεράστια  βράχια, στολισμένα με τα φθινοπωρινά χρώματα  της φύσης όλων των αποχρώσεων από το πράσινο σκούρο μέχρι και το καφεκίτρινο ανοιχτό. Περπατώντας  μπορούμε να θαυμάσαμε τις γέφυρες της γραμμής,  τις πέτρινες εισόδους των γαλαριών, τα πέτρινα αρχιτεκτονικά αντιστήριξης του εδάφους  αλλά και  τα επιβλητικά βράχια απέναντι από τα ρέματα του Ασωπού.Από πάνω μας θεόρατα βράχια με πάρα πολλές σπηλιές, όπου κάποτε θα είχαν καταφύγει κάποιοι με αδούλωτο πνεύμα, για να αποφύγουν τους δύσκολους καιρούς που πέρασε το έθνος μας. Στην πορεία μας συναντούσαμε πουρνάρια, δρυς,  κουτσουπιές, σκίνα, κουμαριές, που φιλόξενα μας πρόσφεραν τους καρπούς τους, αλλά και μέντες, ρίγανη, φλισκούνια και πάρα πολλά είδη λουλουδιών που ξεγελασμένα από τον καλό καιρό έκαναν την εμφάνισή τους. Την ίδια διαδρομή έκανε και η δεύτερη ομάδα που προσέγγισε το μονοπάτι στον σταθμό του Ασωπού κατηφορίζοντας από το χωριό Δελφίνο. Σε πολλά σημεία της διαδρομής ο Κώστας Κεφαλάς ανέβασε το Drone και βιντεοσκόπησε την πεζοπορία αλλά και όλη την ευρύτερη περιοχή του φαραγγιού (Δείτε το σχετικό βίντεο).

Στο τέλος της διαδρομής μας στο μονοπάτι των σιδηροδρομικών, αφού κατηφορίσαμε τον χωματόδρομο, μετά από 1,5 χιλιόμετρο, φτάσαμε στο εκκλησάκι της Ζωοδόχου Πηγής, κοντά στη γνωστή γέφυρα της Παπαδιάς, πάνω από το χωριό Ηράκλεια και το ¨όνειρο¨ τελείωσε.Εδώ  μας περίμενε το πούλμαν και κατευθυνθήκαμε προς τα Ψωρονέρια της Δαμάστας για θερμά μπάνια. Μπαίνοντας στις θερμές πηγές μονομιάς όλη η κούραση από τη διαδρομή έφυγε  και ανανεωμένοι  και ορεξάτοι φύγαμε για τον Γοργοπόταμο.Εκεί στη γνωστή “Tαβέρνα του Τεμπέλη”  φάγαμε ψητά της σούβλας, πίτες και τα συνοδεύσαμε με καλό κρασάκι. Ευχαριστημένοι  και,  αφού αποχαιρετίσαμε τους συνοδοιπόρους μας από το όμορφο Καρπενήσι, πήραμε τον δρόμο της επιστροφής μας για την Αθήνα. Λίγο πριν τις 10 φτάσαμε στη βάση μας, έχοντας περάσει μια ευχάριστη μέρα στο πανέμορφο  αυτό τοπίο την Οίτης.