×

Προειδοποίηση

JFolder: :files: Η διαδρομή δεν καταλήγει σε φάκελο. Διαδρομή: [ROOT]/images/stories/galleries/2012/ekdromi3-7.1.12
×

Σημείωση

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder:

Από τις 3 έως τις  7  Ιανουαρίου κάναμε την πρώτη μας εκδρομή μέσα στο 2012 στη Δυτική Μακεδονία και στα Σκόπια.

Το πρωί της  Τρίτης 3/1 αναχωρήσαμε από Νίκαια  και πήραμε την Εθνική οδό για Λαμία-Θεσσαλονίκη. Ο καιρός ήταν θαυμάσιος  και το απόγευμα, αφού κάναμε  ενδιάμεσες στάσεις, φτάσαμε στο μεθοριακό σταθμό στο Γευγελή.
Μετά τις απαραίτητες διατυπώσεις κατευθυνθήκαμε προς τα Σκόπια. Τακτοποιηθήκαμε  σε ένα παλαιό ανακαινισμένο ξενοδοχείο στο κέντρο της πόλης,  το Continental 4* , και, αφού δειπνήσαμε, πήγαμε στα δωμάτιά μας για ξεκούραση.

Την άλλη μέρα το πρωί  ξεναγηθήκαμε στην πόλη των Σκοπίων . Ανεβήκαμε στο Βυζαντινό κάστρο Καλέ  που δεσπόζει στη κορυφή ενός λόφου και  ατενίσαμε την πόλη. Μια καινούργια πόλη που, μετά το σεισμό του 63, αφού σχεδόν ισοπεδώθηκε, ξανακτίστηκε από την αρχή.

Με τον Αξιό ποταμό να τη χωρίζει στα δυο  και αριστερά και δεξιά του ατέλειωτα πάρκα για περιπάτους και άθληση.
Ακόμα και πλαζ  για ηλιοθεραπεία και μπάνιο υπήρχαν δίπλα στο ποτάμι. Στο κέντρο της πόλης η ανοικοδόμηση ήταν σε οργασμό. Παντού συνεργεία  που έφτιαχναν γέφυρες και  κτίρια  που θα στεγάσουν τη  κυβέρνηση  και τα δικαστήρια.   Στην κεντρική πλατεία φάνταζε  το χοντροκομμένο άγαλμα του Μεγάλου  Αλεξάνδρου καθώς και  του  Ιουστινιανού. Επισκεφτήκαμε τον παλαιό σιδηροδρομικό σταθμό  με το ένα του τμήμα να λείπει από το σεισμό του 63 και  το μουσείο της Μητέρας –Τερέζας,  που το 1979 τιμήθηκε με το Νόμπελ Ειρήνης για το φιλανθρωπικό της έργο στην Ινδία και σε όλο τον κόσμο.

Το μεσημέρι  κατευθυνθήκαμε  στο μνημείο της φύσης των Σκοπίων, μια ωραία περιοχή  όπου οι Σκοπιανοί πάνε για αναψυχή στο Canyon Μάτκα με την τεχνητή λίμνη και το υδροηλεκτρικό φράγμα .  Περπατήσαμε ένα πλακόστρωτο μονοπάτι δίπλα στο φράγμα,  αρκετά χιλιόμετρα,  και καταλήξαμε στη Βυζαντινή εκκλησία  του Αγίου Ανδρέα, κτισμένη το 1300 μ.χ. Ένα υπέροχο φαράγγι  με μονοπάτια για πεζοπόρους και αναρριχήσεις για ορειβάτες στους γρανιτένιους βράχους. Ακόμα υπήρχαν βάρκες που σε πήγαιναν βόλτα στη λίμνη στα δεκάδες σπήλαια με σταλακτίτες και σταλαγμίτες.

Επιστρέψαμε  και φάγαμε σε μια πάμφθηνη  αλλά πανέμορφη ταβέρνα  μέσα σε μια σπηλιά  σε  ειδυλλιακό περιβάλλον  και  στη συνέχεια,  αφού  περάσαμε από το κέντρο και αφήσαμε κάποιους για  βόλτα και τα τελευταία ψώνια, κατευθυνθήκαμε στο ξενοδοχείο.

Την τρίτη μέρα είχαμε για προορισμό μας την πανέμορφη Οχρίδα. Μια σύγχρονη πόλη με μεγάλη ιστορία, κτισμένη γύρω από την ομώνυμη λίμνη, τη βαθύτερη της Ευρώπης. Ανεβήκαμε στο κάστρο Σαμουήλ, είδαμε το αρχαίο θέατρο ,τη περίφημη βυζαντινή εκκλησία του Αγίου Ιωάννη του ευλογημένου (Κανeo) , μια από τις 365 που υπάρχουν στην περιοχή  και κάναμε μια θαυμάσια πεζοπορία δίπλα στη λίμνη. Το μεσημέρι επισκεφτήκαμε το περίφημο μοναστήρι του Αγίου Ναούμ  σε ένα λόφο πάνω από τη λίμνη  και ύστερα πήραμε το δρόμο για την Ελλάδα. Περάσαμε από τη Μπίτολα ( ελληνικά :  Μοναστήρι ), φτάσαμε στα  σύνορα της Νίκης και κατευθυνθήκαμε  στην Πτολεμαΐδα,  στο ξενοδοχείο  ΙΟΑΝΝΟΥ RΕSΟRΤ, 4*, στην περιοχή  Περδίκκας  για δείπνο και διανυκτέρευση.
Τη  Παρασκευή  των Φώτων,  6/1, επισκεφτήκαμε  τις λίμνες των Πρεσπών. Ουζάκι με τοπικά ψάρια στους Ψαράδες  και πιπερόπιττα  και καφεδάκι στον Άγιο Αχίλλειο. Ήδη ο καιρός είχε αρχίσει να χαλάει και η  βροχή μετατράπηκε σε χιονόνερο και τελικά σε χιόνι. Φύγαμε από τις Πρέσπες  και σε όλη τη διαδρομή χιόνιζε ασταμάτητα. Όλα γύρω μας ήταν ολόλευκα.

Φτάσαμε στη  Σιάτιστα το μεσημέρι  για την  παρακολούθηση του εθίμου « Μπαμπουσάρια » με τα  «χάλκινα », τους χορούς και τους μεταμφιεσμένους,  και, αφού χορέψαμε και διασκεδάσαμε κάτω από βροχή και αέρα, επισπεύσαμε την αναχώρησή μας για το ξενοδοχείο. Στο δρόμο συναντήσαμε αρκετά χιόνια, αλλά τα εκχιονιστικά μηχανήματα άνοιγαν συνέχεια τους δρόμους και φτάσαμε αργά στο ξενοδοχείο.
Την τελευταία μέρα πήραμε το δρόμο για την επιστροφή μας. Αλλάξαμε διαδρομή λόγω της κακοκαιρίας και, αντί να πάμε από Σαραντάπορο-Ελασσόνα,  κατευθυνθήκαμε στην Εγνατία  και φτάσαμε στη Βέροια. Κάναμε μια βόλτα στην όμορφη και πλούσια πόλη της Βέροιας, ήπιαμε καφέ στο « Πανόραμα »  και κάποιοι έκαναν επίσκεψη στα μουσεία της πόλης. Στη συνέχεια κατηφορίσαμε για τα Τέμπη και λίγο πριν φτάσουμε ανεβήκαμε στον Παλαιό Πλαταμώνα , περπατήσαμε μέσα στα σοκάκια του με τα ανακαινισμένα σπίτια και φάγαμε στα παραδοσιακά ταβερνάκια με θέα τη θάλασσα του Πλαταμώνα.  Μετά το φαγητό περάσαμε τα Τέμπη  και με μια στάση στη Λαμία για καφέ φτάσαμε κατά τις 8 μ.μ. στην Αθήνα.

Ήταν μια πανέμορφη εκδρομή  με λιακάδα, βροχή και χιόνια, με μικρές πεζοπορίες αλλά και ξεναγήσεις σε πολλά μέρη, που θα μας μείνει αξέχαστη,  με τις φωτογραφίες να μας θυμίζουν τις πιο όμορφες στιγμές μας. Ευτυχώς που  οι Αποκριές δεν είναι πολύ μακριά για την επόμενη πολυήμερη εξόρμησή μας.