Κοζάνη- Σιάτιστα- Καστοριά – Καϊμακτσαλάν.

Μέσα στο καταχείμωνο από 6-9 του Γενάρη πραγματοποιήσαμε 4ήμερη εκδρομή στη Δυτ. Μακεδονία. Σαν αιτία και όχι μόνο ήταν οι πρώιμες  αποκριάτικες εκδηλώσεις μέσα στο Δωδεκαήμερο των Χριστουγέννων και του Νέου Έτους.

Στα χιόνια του Καϊμακτσαλάν

Με σύμμαχο τον πολύ καλό καιρό περιηγηθήκαμε στα χωριά και τις πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας . Η αρχή έγινε από τα Σιάτιστα. Με παραδοσιακό Καρναβάλι (Μεταμφιεσμένοι-Χάλκινα-Ιπποδρομίες κλπ.) με το όνομα Μπουμπουσάρια όλη η γύρω περιοχή διασκέδαζε .Η Δημοτική Αρχή  πρόσφερε διάφορα εδέσματα (Λουκάνικα-πανσέτες και άφθονο κρασί).

Στη συνέχεια ανηφορίσαμε για τη Καστοριά, όπου αφού πρώτα ξεναγηθήκαμε στο προϊοστορικό οικισμό , Δισπηλιό, περάσαμε μια όμορφη μέρα κάνοντας βόλτες δίπλα στη λίμνη . Παρακολουθήσαμε παρέλαση αρμάτων με συνοδεία μουσικών συγκροτημάτων (Χάλκινα) και όλοι αυτοί κατέληγαν στη πλατεία  Ντολτσό, όπου γινόταν χαμός με όλη τη πόλη και τους εκδρομείς να συμμετέχουν. Και εδώ υπήρχε  προσφορά φαγητού και κρασιού από το Δήμο. Η εκδήλωση αυτή κρατάει από παλαιά και την ονομάζουν Ραγκουτσάρια.

Μια μέρα από το ταξίδι μας αφιερώθηκε στο Καϊκματσαλάν και επιτέλους είδαμε και λίγο χιόνι στη κορυφή του. Μια μεγάλη ομάδα έκανε πεζοπορία αλλά είχε αρκετό κρύο και πολύ δυνατό ψυχρό αέρα.

Εντύπωση έκανε σε όλους μας το χωριό Άγιος Αθανάσιος ,η Αράχωβα του βορρά και μάλλον το αδικεί αυτό το προσωνύμιο. Πετρόκτιστα σπίτια και καλντερίμια, συγκροτήματα για όλων των ειδών τα βαλάντια , μαρτυρούσε ότι η Ελλάδα συναγωνίζεται αντάξια τα Ευρωπαϊκά θέρετρα.

Και ο χορός καλά κρατεί...

Το πρωί του Σαββάτου, δέκα άτομα, περπατήσαμε δύο ώρες μέχρι την τεχνητή λίμνη της ΔΕΗ με αφετηρία το ξενοδοχείο που μας φιλοξενούσε.

Τη τελευταία μέρα Κυριακή ξεκινήσαμε για την επιστροφή μας και κατά το μεσημέρι επισκεφτήκαμε και την Τσαριτσάνη της Λάρισας. Παραδοσιακό χωριό και ο καιρός πολύ καλός ήταν ευκαιρία να το περπατήσουμε και να δούμε αρκετά ωραία σημεία του.

Στη τελευταία φάση της εκδρομής μας η κα Μαίρη Μαρούλη  μας ξενάγησε στη πόλη της Λάρισας και τα σημεία που μας έδειξε μαρτυρούσαν ιστορία πολλών χρόνων στη περιοχή αυτή.

Το βραδάκι φτάσαμε στη Νίκαια έχοντας πραγματοποιήσει τη πρώτη εκδρομή του 2011 με συμμετοχή 95 εκδρομέων (2 πούλμαν) με μεγάλη επιτυχία και ωραίες αναμνήσεις.