×

Προειδοποίηση

JFolder: :files: Η διαδρομή δεν καταλήγει σε φάκελο. Διαδρομή: [ROOT]/images/stories/galleries/2012/ekdromi5.2.12
×

Σημείωση

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder:

Την Κυριακή 5 Φεβρουαρίου  2012 πραγματοποιήσαμε την εκδρομή μας στην όμορφη κωμόπολη της Υπάτης. Ξεκινήσαμε με δύο πούλμαν από την Αθήνα και αφού περάσαμε τα λουτρά της Υπάτης με τις θερμές πηγές, ανηφορίσαμε για την Οίτη.  Στην είσοδο της πόλης αντικρίσαμε  τον όμορφο καταρράκτη, που τα νερά του παλαιότερα κινούσαν τον παλιό νερόμυλο. Φτάνοντας στη κεντρική πλατεία μάς περίμενε ο ξεναγός μας κ. Λουκάς, όπου με θέα τη πεδιάδα του Σπερχειού μας μίλησε για την ιστορία της πόλης.

Η Υπάτη είναι κτισμένη στους πρόποδες της Οίτης, σε υψόμετρο 400 μέτρα, έχοντας  φανταστική θέα προς την πεδιάδα του Σπερχειού ποταμού. Η αρχαία πόλη ήταν η πρωτεύουσα του λαού των Αινιάνων, όπως αναφέρεται από τους αρχαίους συγγραφείς Πολύβιο, Στράβωνα και Λουκιανό. Στη βυζαντινή περίοδο ήταν έδρα του δουκάτου Νέων Πατρών και αργότερα κέντρο μαγείας, όπου οι μάγισσες ετοίμαζαν τα μαγικά τους φίλτρα, χρησιμοποιώντας πλήθος από τα βότανα που φυτρώνουν στο βουνό της Οίτης. Η πόλη ήκμασε μετά την απελευθέρωση του 1821, αλλά καταστράφηκε εκ θεμελίων από τους Γερμανούς το 1944 γι' αυτό και ανακηρύχθηκε μαρτυρική πόλη. Από εδώ ξεκινάνε τα μονοπάτια και φτάνουν ψηλά στον Εθνικό δρυμό της Οίτης. Είναι ένα θαυμάσιο μνημείο της φύσης 70.000 στρεμμάτων με εξαιρετική χλωρίδα και πανίδα.

Μετά την ξενάγηση ξεκινήσαμε για μια μικρή πεζοπορία μέχρι το μεγάλο καταρράκτη. Περάσαμε από το Περιβαλλοντικό Κέντρο της Υπάτης και περπατήσαμε σε ένα πανέμορφο μονοπάτι δίπλα στο ποτάμι με ξύλινα γεφυράκια. Μετά από διαδρομή μισής ώρας σκαρφαλώνοντας στα βράχια φτάσαμε στο μεγάλο καταρράκτη και αφού βγάλαμε φωτογραφίες, επιστρέψαμε και ξεκινήσαμε για το γύρο της Υπάτης.

Ο καιρός ήταν θαυμάσιος και οι εναλλαγές του τοπίου με τα έντονα φθινοπωρινά χρώματα μας ενθουσίασαν. Ανηφορίσαμε στην αρχή μέχρι την “Ανεμότρυπα” και αφού διανύσαμε λίγα χιλιόμετρα ακόμα, φτάσαμε στο θρυλικό κάστρο της Νεόπατρας με τα ερείπια της Ακρόπολης της αρχαίας Υπάτης.

Αφού θαυμάσαμε τη θέα βλέποντας μέχρι το βάθος στο ποταμό Σπερχειό,  κατηφορίσαμε μέσα από ένα ωραίο μονοπάτι κάνοντας μια κυκλική διαδρομή και φτάσαμε στο πάνω μέρος της Υπάτης. Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στο γνωστό ταβερνάκι για γεύμα. Εκεί συναντήσαμε και τους υπόλοιπους της παρέας που είχαν επισκεφτεί την ιστορική Μονή  Αγάθωνα.

Το μοναστήρι αυτό, κτισμένο τον 15ο αιώνα, βρίσκεται σε μικρή απόσταση από την Υπάτη, 7 χλμ δυτικά της, μέσα σε ένα θαυμάσιο φυσικό δρυμό. Είναι  ένα από τα σημαντικότερα μεταβυζαντινά μνημεία της περιοχής και φιλοξενεί ένα εξαιρετικό ζωολογικό και βοτανικό κήπο με δείγματα από την πανίδα και χλωρίδα της Οίτης. Στις 17.30 όλοι ευχαριστημένοι και κουρασμένοι από τη διαδρομή μπήκαμε στα πούλμαν και πήραμε το δρόμο του γυρισμού.