Κυριακή, στις 14 Απριλίου  2019, πραγματοποιήσαμε μια όμορφη  εξόρμηση  στοn Χελμό, κοντά στα Καλάβρυτα, στην Παναγία την Πλατανιώτισσα.

Ξεκινήσαμε με ένα πούλμαν από τη Νίκαια και, αφού παραλάβαμε και τους υπόλοιπους φίλους μας από το Μετρό Αιγάλεω,  κατευθυνθήκαμε προς το Κιάτο, όπου και έγινε μια μικρή στάση. Εδώ μάθαμε ότι στα Καλάβρυτα θα γινόταν η ειδική διαδρομή του «Ράλλυ Ακρόπολις» και ο δρόμος θα ήταν κλειστός για αρκετές ώρες. Έτσι αποφασίσαμε να επισκεφτούμε πρώτα την Παναγία την Πλατανιώτισσα. Στο ύψος του Διακοφτού ανηφορίσαμε τον επαρχιακό δρόμο προς Μαμουσιά και  Καλάβρυτα. Προχωρώντας για τον τελικό προορισμό μας προσπεράσαμε το μικρό χωριό της Βιλιβίνας και φτάσαμε στην Πλατανιώτισσα.

Όμορφο χωριό, 30 χιλιόμετρα βορειοδυτικά των Καλαβρύτων, σε μια όμορφη, καταπράσινη τοποθεσία, που το διασχίζει ο παραπόταμος του Κερυνίτη ποταμού. Στο χωριό Πλατανιώτισσα βρίσκεται ένα από τα πιο ιδιότυπα και ξεχωριστά προσκυνήματα της Ελλάδας, η Παναγία Πλατανιώτισσα, από την οποία πήρε την ονομασία του το χωριό. Το εκκλησάκι της Παναγίας της Πλατανιώτισσας έχει σχηματισθεί μέσα στην κουφάλα ενός τεράστιου πλατάνου που σχηματίσθηκε από την ένωση άλλων δύο. Το πλατάνι έχει ύψος περίπου 25μ., περίμετρο βάσης 16μ. και χωρητικότητα 20 ατόμων.

Πάνω στον εσωτερικό κορμό του πλατάνου, σε ύψος 3 μέτρων από το έδαφος, είναι αποτυπωμένη η εικόνα της Παναγίας της Βρεφοκρατούσας. Ο χρόνος ίδρυσης του ναού δεν είναι γνωστός, η παράδοση όμως τον συνδέει με τη Μονή Μεγάλου Σπηλαίου και την εικόνα της Παναγίας Μεγαλοσπηλαιώτισσας. Στο εσωτερικό του ναού, μέσα σε φυσικό κοίλωμα στο τοίχωμα του πλατάνου, έχει αποτυπωθεί με θαυμαστό τρόπο η εικόνα της Παναγίας Βρεφοκρατούσας. Η εικόνα αυτή είναι πανομοιότυπη με την εικόνα της Μονής Μεγάλου Σπηλαίου. Για την ακρίβεια αποτελεί το αρνητικό αποτύπωμά της. Μικρή είσοδος ανοίγεται στη βορειοδυτική πλευρά του και υπάρχει ένα παράθυρο ακριβώς απέναντί της.

Στο εσωτερικό του βλέπεις ένα μικρό τέμπλο με δύο κίονες που σχηματίζουν την Ωραία Πύλη. Για τον τρόπο δημιουργίας της υπάρχουν διάφορες παραδόσεις, που σχετίζονται είτε με τους ιδρυτές της μονής, μοναχούς Συμεών και Θεόδωρο, που διανυκτέρευσαν στον πλάτανο κατά την προσπάθειά τους να βρουν την εικόνα, τον 4ο αιώνα, ή με τους μοναχούς της μονής, που γύρω στον 9ο αιώνα περιέφεραν τη θαυματουργή εικόνα έπειτα από τη διάσωσή της από τους εικονομάχους, και επίσης διανυκτέρευσαν στην προστατευμένη κοιλότητα του πλατάνου.

Μετά την επίσκεψή μας στο εκκλησάκι της Πλατανιώτισσας  μια ξαφνική μπόρα μας ανάγκασε να προστατευτούμε στα κοντινά μαγαζάκια  και να περιμένουμε να σταματήσει η βροχή.

Όταν τελικά κατά τις 12 το μεσημέρι σταμάτησε η βροχή ξεκινήσαμε την πεζοπορία μας  από την Πλατανιώτισσα  προς τα Καλάβρυτα  παίρνοντας  έναν χωματόδρομο που ανέβαινε προς το βουνό για την Κερπινή και το Σκεπαστό.

Περάσαμε  την Περδικόβρυση και τον μικρό καταρράκτη, απέναντι στα δεξιά του δρόμου,  που κατεβάζει άφθονο νερό, και συνεχίσαμε προς τον Προφήτη Ηλία.

Εδώ χωριστήκαμε σε δυο ομάδες : η μία συνέχισε στα Λακώμματα μέχρι τον Άγιο Κων/νο  και η δεύτερη ανέβηκε στην κορυφή του Βουνού Μπάρδου στα 1500 μ. περίπου, παίρνοντας  ένα μικρό  μονοπάτι  που ανέβαινε στην κορυφή.

Φτάνοντας στην κορυφή είδαμε απέναντι τον Κλωκό και θυμηθήκαμε την πρώτη ανάβαση του Φυσιολάτρη στην κορυφή του Κλωκού, το 2005, όταν δειλά-δειλά αρχίσαμε τις πεζοπορίες μας.

Στη συνέχεια και οι δυο ομάδες, κάνοντας 3 και 4 ώρες διαδρομή με επιστροφή, επέστρεψαν στο χωριό.

Όλοι μαζί  καθίσαμε στις ταβέρνες της Δήμητρας και στον Παλιό Μύλο για φαγητό δίπλα στο ποταμάκι που έφερνε το νερό από τα χιόνια που έλιωναν στα βουνά.

Ακριβώς πίσω από το ταβερνάκι υπήρχαν ακόμη οι παλιοί  σιδερένιοι σωλήνες με τα στηρίγματά τους  που έφερναν το νερό αρκετά ψηλά, για να λειτουργήσει ο μύλος.

Ο καιρός εκτός από την πρώτη μπόρα ήταν καλός και, παρά τα εμπόδια που συναντήσαμε, οι πεζοπορίες  μας πραγματοποιήθηκαν  και τελικά όλοι μείναμε ευχαριστημένοι.

Οι λιγοστοί  τουρίστες  μας έκαναν βόλτες στο χωριό  και επισκέφτηκαν τους παλιούς μύλους, τα εκκλησάκια  και το ποταμάκι που περνάει μέσα από το χωριό.

Κατά τις 6 το απόγευμα όλοι ευχαριστημένοι από τις ομορφιές που μας πρόσφερε η Πλατανιώτισσα  κατηφορίσαμε προς το Διακοφτό για την επιστροφή μας  στη Νίκαια.