×

Προειδοποίηση

JFolder: :files: Η διαδρομή δεν καταλήγει σε φάκελο. Διαδρομή: [ROOT]/images/stories/galleries/2022/22.10.22/
×

Σημείωση

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder:

Το Σάββατο  22 Οκτωβρίου 2022 πραγματοποιήσαμε μια όμορφη  εκδρομή στον Ελικώνα, ένα από τα αγαπημένα μας βουνά, όπου κάνουμε συχνά πεζοπορίες.  Εδώ στην αρχαιότητα βρισκόταν  ο Βωμός του Ελικωνίου Διός και η πηγή Ιπποκρήνη, που σύμφωνα με τη Μυθολογία δημιουργήθηκε από χτύπημα στο έδαφος της οπλής του Πήγασου. Ο  Πήγασος, το φτερωτό άλογο του Βελλεροφόντη, γιου του Ποσειδώνα και της Μέδουσας, πετώντας από τον Όλυμπο για την Αιθιοπία χτύπησε την οπλή του στον Ελικώνα και ανέβλυσε νερό.

Ξεκινήσαμε στις 7.15 από τη Νίκαια και, αφού πήραμε την Εθνική οδό, κατευθυνθήκαμε προς τη Θήβα. Κάναμε  μια στάση για καφεδάκι στο 90ο χμ  και ύστερα φύγαμε για Αλίαρτο και Ελικώνα (Ζερίκι). Εδώ μας περίμεναν οι φίλοι μας από το Κυριάκι  για να μας δώσουν οδηγίες  για τις διαδρομές.

Kάναμε  δυο διαδρομές από το Ζερίκι(Ελικώνας) στο Κυριάκι. Οι πεζοπόροι από το Ζερίκι ανέβηκαν  στις Άνω Ρόνιες και στη συνέχεια κατέβηκαν  στο Κυριάκι ενώ οι ορειβάτες ξεκινώντας και αυτοί από το Ζερίκι ανέβηκαν στη Μεγάλη Λούτσα(1547μ.).   Εδώ στον Ελικώνα , παλιά  βρισκόταν το "Άλσος των Μουσών", στο οποίο υπήρχαν πολλά αγάλματα και αφιερώματα που χάθηκαν στο πέρασμα των αιώνων. Η μέρα πολύ καλή για πεζοπορία και η Κλειώ, η Ευτέρπη, η Θάλεια, η Μελπομένη, η Τερψιχόρη, η Ερατώ, η Πολύμνια, η Ουρανία και η Καλλιόπη,  οι εννέα μούσες μας καλούσαν να διασχίσουμε το όμορφο δάσος.

Η  πρώτη ομάδα, με πάνω 30 πεζοπόρους έκανε μια 4ωρη πεζοπορία μέσα στο δάσος από έλατα, στο μονοπάτι 022 από το Ζερίκι μέχρι το Κυριάκι.  Η πορεία στην αρχή ήταν ανηφορική  και ήθελε προσοχή αλλά χαμηλότερα προς το Κυριάκι ήταν  σε καθαρό  μονοπάτι και χωματόδρομο.

Η δεύτερη ομάδα με 15 ορειβάτες  κάναμε μια  6ωρη πορεία προς την κορυφή  του Ελικώνα. Μια  αρκετά  δύσκολη διαδρομή με υψομετρική διαφορά 570 μ. στα  μονοπάτια 3 και 4.

Φτάνοντας στη Μεγάλη Λούτσα  βγάλαμε φωτογραφίες και στη συνέχεια πήραμε το μονοπάτι 4 που περνά από τη Δαρμένη  και κατηφορίζει προς το Κυριάκι.

Τα μονοπάτια όχι πολύ καλά σηματοδοτημένα γίνονται μόνο με τη βοήθεια του GPS. Ειδικά στην έξοδο στο χωματόδρομο πάνω από το Κυριάκι το μονοπάτι είχε δασώσει και ανοίγαμε δρόμο μέσα από τα πυκνά για να φτάσουμε τελικά στο δρόμο κοντά στο εκκλησάκι του Αγιώργη.
  Με το αυτοκίνητο του συλλόγου Κυριακίου έφυγαν  κάποιοι που κουραστήκαν αρκετά  ενώ οι υπόλοιποι με τα πόδια φτάσαμε στην πλατεία του Κυριακίου.

Οι λιγοστοί τουρίστες μας  επισκέφτηκαν, αφού μετά το Ζερίκι  έφτασαν στο Κυριάκι , την Αρβανίτσα  και έκαναν βόλτες  εκεί κοντά.

Η Αρβανίτσα , περίπου 5 χλμ. έξω από το Κυριάκι,  όμορφος χώρος με έλατα και αρκετό γκαζόν, βρύσες με παγωμένο νερό , υπαίθριες ψησταριές και παγκάκια με ξύλινους πάγκους, προσφέρεται ως χώρος αναψυχής για καλοκαιρινές και χειμερινές εξορμήσεις και πικ – νικ. Είναι αξιόλογο το μουσικό φεστιβάλ δάσους που οργανώνεται κάθε καλοκαίρι στην τοποθεσία αυτή.

Ένα τριήμερο στήνονται εκατοντάδες σκηνές και το δάσος του Ελικώνα πλημμυρίζει από μουσική όπως την αρχαία εποχή όπου ψηλότερα στο οροπέδιο των μουσών τραγουδούσαν οι εννέα μούσες. Από το 2012 που ξεκίνησε το φεστιβάλ έχουν περάσει από την Αρβανίτσα αξιόλογοι καλλιτέχνες όπως ο Θαν και Βασ. Παπακωνσταντίνου, Αλκ. Ιωαννίδης, Μιλτ. Πασχαλίδης, Μελ. Κανά, Λαυρ. Μαχαιρίτσας,  Γιαν. Χαρούλης, Σωκρ. Μάλαμας, Κωστ. Μαραβέγιας κ.ά.

Κουρασμένοι αλλά κατευχαριστημένοι  από τις όμορφες και πολύωρες  διαδρομές φτάσαμε στην πλατεία του χωριού. Στο καφενεδάκι καθίσαμε λίγο να απολαύσουμε κάτι αναζωογονητικό, ένα τσάι, καφέ, μια ζεστή σοκολάτα ενώ κάποιοι προτίμησαν να τσιμπήσουν κάτι στις γεμάτες ταβέρνες του χωριού μέχρι τις 6:00 μ.μ. που πήραμε το πούλμαν για την επιστροφή μας στην  Αθήνα.